Nieuws overzicht

Training gespreksvoering

Een goed gesprek tussen medewerker en leidinggevende is een uitgelezen moment om het met elkaar te hebben over doelen, functioneren en ontwikkelen van zowel de medewerker als de organisatie. De verkregen informatie vormt de basis voor het aan- en bijsturen van medewerkers, processen, afdelingen en de organisatie in zijn geheel. Een goed gesprek is ook een middel om medewerkers te stimuleren en te inspireren. En daarmee kun je motivatie, betrokkenheid, prestaties en productiviteit verhogen.

Lees verder ...

Werkinstructies

Vraag verschillende mensen hoe ze een taart bakken, dan zal je verschillende antwoorden krijgen. In de meeste gevallen is het eindresultaat wel een taart, maar de taarten zullen ten opzichte van elkaar wel verschillen in vorm, smaak, kleur, samenstelling, etc. Is dat erg?

Lees verder ...

Workshop voor praktijkopleiders

Er komt een nieuwe stagiaire of leerling in uw bedrijf, of zelfs een aantal tegelijk. Hoe pakt u dat aan? Een goed begin is het halve werk en u bent natuurlijk verplicht om instructies te geven op het gebied van veilig en gezond werken.

Lees verder ...